dager
timer
minutter
sekunder
Erfaringskonsulenter i nav er et forholdsvis nytt fenomen, men et økende antall nav-kontor benytter denne kompetansen. Noen har hatt erfaringskonsulent en stund, enkelte er i prosessen med å ansette erfaringskonsulent mens andre vurderer å få det. Erfaringssentrum har sett en oppgang i henvendelser relatert til ansettelsesprosessen og hvilke oppgaver en erfaringskonsulent ansatt i nav skal ha. Vi ønsker derfor å legge til rette for dialog og erfaringsutveksling rundt dette.
Vi inviterer til et dialogmøte mellom arbeidsgivere og erfaringskonsulenter i nav. Målet er å lære av hverandres erfaringer og drøfte hvordan erfaringskonsulenten kan finne sin plass i arbeidsmiljøet på best mulig måte. Hovedfokuset vil være på erfaringsutveksling og å knytte kontakter med arbeidsgivere og erfaringskonsulenter i lignende situasjoner. På den måten kan man lære av hverandre og unngå at alle må «finne opp kruttet» på nytt.
Samlingen vil i all hovedsak være dialogbasert, men det er fint hvis både arbeidsgiver og erfaringskonsulent forbereder seg på å dele tanker, bekymringer og erfaringer med erfaringskonsulentrollen i nav. Det kan være lurt å ha reflektert over:
Hvordan jobber erfaringskonsulentene på nav-kontorene?
Hvilke oppgaver har erfaringskonsulenten?
Hvilke oppgaver bør erfaringskonsulenten ikke ha?
Hva fungerer bra og hva kunne vært bedre?
Hva er greit å huske på i ansettelsesprosessen?
Arrangementet er gratis og vil foregå på teams den 12.april 2021 kl 10:00-11:30
Du må være arbeidsgiver for en erfaringskonsulent i nav eller ansatt som erfaringskonsulent i nav for å melde deg på. Det er også åpent for arbeidsgivere i nav som vurderer å ansette erfaringskonsulent, men som er nysgjerrig på prosessen rundt dette.
Ved ytterligere spørsmål rundt arrangementet: ta kontakt med info@erfaringssentrum.no
© 2020 Webinane All Rights Reserved.